

DESCRIPCIÓ
Visites a la biblioteca
- Petits lectors (fins als 5 anys). Explicació breu de l’Àrea infantil, amb mostra de llibres i narració de conte.
- De primer a quart de Primària (de 6 a 10 anys). Explicació dels serveis i el funcionament de la biblioteca. Mostra de llibres de coneixements i d‘imaginació. Coneixement del catàleg i la recerca d’informació en funció de l’edat
- Cinquè i sisè de Primària. Explicació dels serveis i el funcionament de la biblioteca. Nocions sobre el sistema de classificació i les fonts d’informació. Mostra de llibres de coneixements i d’imaginació. Adaptació segons l’edat i el curs.
- ESO (A partir d’ 12 anys). Explicació dels serveis i el funcionament de la biblioteca . S’aprofundeix en el funcionament del catàleg o bé en l’ús d’enciclopèdies i diccionaris.
Visites organitzades
Adreçades a tot tipus de públic (adult, educació especial, AMPAS, etc.) i en un horari més flexible que el de les visites escolars. El seu objectiu és el de donar a conèixer la biblioteca, la seva organització, els seus espais i el seu funcionament. Ens adaptem als interessos dels diferents grups.
Sessions de treball (les sessions es fan a la bct, bd2, bd3, bd4 i la bd6)
Treball col·lectiu de tot el grup-classe a la mateixa biblioteca, amb horari de 10 a 13, i prèvia reserva de la sala infantil. La biblioteca ofereix l’espai i el fons documental. La sessió ha de ser tutoritzada pels propis mestres.
Per a poder-ne gaudir el grup-classe haurà hagut de fer prèviament una visita d’introducció a la biblioteca. Aquestes sessions també es poden fer combinades amb la formació en l’ús del catàleg.
La biblioteca us recomana…
Tastet de lectures recomanables per als alumnes d’educació infantil, primària o secundària.
Altres serveis:
La bct xarxa també ofereix altres serveis a les escoles: assessorament bibliogràfic i préstec de lots de llibres.
Observacions:
- les visites es poden adaptar a les necessitats del grup classe
- per més detall de la tipologia de visites, consulteu el dossier “Conèixer la bct xarxa”, que trobareu al nostre web: www.terrassa.cat/biblioteques