L’Escola amb la Seu d’Ègara
Serveis de Patrimoni Cultural i Turisme – Museu de Terrassa
- Aquest esdeveniment ja ha passat.
Si voleu sol·licitar places per l'activitat ho podeu fer a:
[email protected]
Recinte
- Lloc:
- Seu d’Ègara – Esglésies de Sant Pere
- Direcció:
-
Plaça Rector Homs, s/n
Terrassa, Barcelona 08221 Espanya + Mapa de Google
Organitzador
- Entitat:
- Serveis de Patrimoni Cultural i Turisme – Museu de Terrassa
- Telèfon:
- 93 739 70 72
- Email:
- Contactar via email
- Lloc web:
- Serveis de Patrimoni Cultural i Turisme – Museu de Terrassa
Detalls
- Inici:
- 1 setembre 2022
- Fi:
- 18 abril 2024
- Activitat:
- Història i patrimoni
- Etiquetes de l'Esdeveniment:
- Història i patrimoni
- Lloc web:
- Visitar web »
DESCRIPCIÓ
La UNESCO anima als Estats a desenvolupar activitats educatives relacionades amb el Patrimoni Mundial, i fer participar escoles, universitats, museus i altres autoritats (Article 27.2 de la Convenció de Patrimoni Mundial). S’exhorta als Estats a «estimular en els seus pobles el respecte i estima del patrimoni mitjançant programes d’educació i informació».
L’objectiu d’aquesta proposta és integrar a les escoles de la ciutat en la Candidatura de la Seu d’Ègara a Patrimoni Mundial de la UNESCO, mitjançant el programa ‘L’Escola a la Seu’. El principal objectiu d’aquest programa és treballar en diverses activitats de difusió del monument durant el curs acadèmic (de setembre a febrer), per tal de celebrar una jornada festiva en la qual les escoles són les protagonistes. Les activitats, dirigides pels infants, tindran lloc dimarts 18 abril: Dia Internacional dels Monuments i Llocs.
Les escoles poden participar en dos àmbits de actuació:
Àmbit 1: Creació de cooperatives de productes de la Seu d’Ègara (creació de productes de merchandising de la Seu d’Ègara: punts de llibre, samarretes, clauers, imants, llibretes, bosses, etc).
Àmbit 2: Activitats sòcio-culturals dirigides pels infants (visites guiades/teatralitzades; concerts; representació d’ obres teatrals, actuacions de cultura popular).
- Alumnat a qui s'adreça
- Primària, Primària Cicle inicial - Curs 1r, Primària Cicle inicial - Curs 2n, Primària Cicle mitjà - Curs 3r, Primària Cicle mitjà- Curs 4t, Primària Cicle superior- Curs 5è, Primària Cicle superior- Curs 6è, Secundària, Secundària 1r cicle - Curs 1r, Secundària 1r cicle - Curs 2n, Secundària 2n cicle - Curs 3r, Secundària 2n cicle - Curs 4t, Batxillerat, Batxillerat Curs 1r, Batxillerat Curs 2n
- Idioma
- Català, Castellà
- Objectius
- Posar en valor el patrimoni per contribuir a la seva conservació. Fomentar la identitat local, sentit orgull i pertinença i la comunicació intergeneracional.
- Objectius de desenvolupament sostenible
- Aliances per assolir els objectius
- És accessible per a persones amb mobilitat reduïda?
- SI
- Preu
- Gratuïta per als centres educatius de Terrassa
- Tipus d'inscripció
- Inscripcions externes
- Via d'inscripció
- [email protected]
