Conferència/taller de sensibilització, per a donar a conèixer les diferents etapes de la gestió integral i sostenible del residu tèxtil municipal, de la nostra roba en desús. Així com els principals reptes que se’ns plantegen, facilitant la possibilitat de reflexionar sobre el paper que juguem com a ciutadania a l’hora de consumir.
Possibilitat d’acompanyament posterior, de la mà d’una entitat de l’economia social i solidària, per al desenvolupament d’iniciatives amb l’alumnat i, addicionalment, la realització d’una visita guiada a la planta de triatge de l’empresa d’inserció Roba Amiga.
Contingut:
A primària
– Les fibres tèxtils més usades en l’actualitat: el cotó i el polièster (s’enseyen mostres que es poden tocar); i s’expliquen quines són les propietats de cadascuna d’elles.
– Les diverses maneres que hi ha de reciclar la roba i quins impactes tenen cada una d’elles des dels àmbits mediambiental, social i econòmic.
A secundària
– Les conseqüències de l’actual model comercial que predomina a la indústria del vestir: el fast fashion i l’ultra fast fashion.
– Les solucions que hi ha sobre la taula per a mitigar-les.
– Quin és el paper que cadascú de nosaltres té en la solució.